логотип ХАРЬКОВГОРЛИФТ

КОМУНАЛЬНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ
ПІДПРИЄМСТВО
"ХАРКІВГОРЛІФТ"
  
Україна, м. Харків,
вул. Ярослава Мудрого, 30
Тел.: (057)756-56-01
725-28-02
725-28-06

      ПРОЕКТИ
      
ПРОГРАМА ДИСПЕТЧЕРИЗАЦІЇ ІНЖЕНЕРНОГО ОБЛАДНАННЯ ЖИТЛОВИХ БУДИНКІВ
             > КОМПЛЕКС КДЛ-2

          ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ


          Комплекс диспетчеризації ліфтів закладу кдл-2 є сукупністю програмних та апаратних засобів. За допомогою комплексу здійснюється диспетчерський контроль віддаленого інженерного обладнання будинків, ліфтів, встановлюється голосовий зв'язок з пасажиром ліфта, жителем або механіком, здійснюється дистанційне керування об'єктом, знімання показань датчиків і приладів обліку об'єкта.

 
   
  Станція СОЛ-2-5 ДП Станція СК-2-5 Переговорний пристрій  
 
          Станція диспетчеризації СОЛ-2-5 ДП (об'єктове обладнання) — основний мікропроцесорний модуль, виконаний в моноблочному виконанні. Встановлюється в межах диспетчеризируємого обладнання. Станція контактора СК-2-5 підключається до СОЛ-2-5 ДП чотирижильним кабелем і служить для управління додатковим навантаженням. Допустимий струм комутації до 10 А.
          Вандалостойкое переговорний пристрій. Підключається до станції диспетчеризації чотирижильним кабелем. Забезпечує гучний двосторонній зв'язок пасажира (механіка) і диспетчера.
          Обмін даними з диспетчерською здійснюється по бездротовому каналу GPRS зв'язку, голосовий зв'язок — по каналу стільникового зв'язку GSM.
          Всі станції диспетчеризації обслуговуються з єдиної диспетчерської (центральної диспетчерської служби — ЦДС). Центральний сервер-менеджер підключень об'єктів комплексу, розташований на одному з комп'ютерів ЦДС, організує роботу всього комплексу.
          У приміщенні ЦДС кожен диспетчер працює на своєму комп'ютері, до якого підключений GSM модем. Мається можливість динамічно змінювати кількість одночасно працюючих операторів в залежності від поточного навантаження.

          ОСНОВНІ ПЕРЕВАГИ КОМПЛЕКСУ КДЛ-2
          Перерахуємо коротко основні переваги:
                 - Використання стільникового зв'язку GSM/GPRS для встановлення голосового зв'язку і обміну даними з об'єктовими пристроями диспетчеризації.
                 - Продумана конструкція станції диспетчеризації.
                 - Гнучке програмне забезпечення, що легко настроюється.
                 - Економія коштів на послуги зв'язку.
                 - Економія на технічному обслуговуванні при експлуатації.
                 - Показові результати періоду дослідної експлуатації.

          Використання стільникового зв'язку GSM/GPRS для встановлення голосового зв'язку і обміну даними з об'єктовими пристроями диспетчеризації
           При первісному проектуванні майбутньої системи були розглянуті всі можливі види передачі даних і голосу. В якості найбільш перспективного для майбутнього використання був обраний бездротовий канал GSM-телефонії.
          Вибір GSM-зв'язку дозволив істотно здешевити систему, спростити її монтаж і введення в експлуатацію.
          Система працює без зовнішніх провідних комунікацій, що робить її абсолютно стійкою до грозових розрядів. Розробники, які починали з дротяних рішень (Об, СДК-256 та інші), в даний час намагаються якомога швидше перейти на GSM-зв'язок.
          GSM-зв'язок має ряд явних переваг перед дротовим:
                 - дешевизна - не більше 5 грн. в місяць порівняно з 20 грн. в місяць для провідного телефону;
                 - обладнання диспетчеризації розташоване всередині цілісного залізобетонного машинного приміщення, що захищає його від гроз;
                 - мобільність застосування в будь-якій точці міста, області і, якщо необхідно, країни.
          Показовим можна вважати приклад встановлення обладнання закладу кдл-2 у Харкові в районі Аеропорту. Вільних кабельних ліній не було. При цьому, оператори дротового зв'язку вказали на необхідність наявності телефонної лінії, як на необхідне технічне умова для встановлення диспетчеризації. Вартість прокладання телефонної лінії в цей район становила на той момент понад 150 тис. грн.
          Обладнання комплексу на основі GSM-зв'язку в районі Харківського Аеропорту без збоїв працює з 2007 року. Витрати на експлуатацію цієї групи устаткування не перевищують 200 грн. в місяць.
 
 
        Продумана конструкція станції диспетчеризації

        Станція диспетчеризації СОЛ-2-5 ДП виконана у вигляді єдиного блоку, що включає в себе всі необхідні інтерфейси для підключення необхідного цифрового периферійного обладнання та додаткових датчиків.
        Додавання додаткового периферійного обладнання не призводить до суттєвого збільшення вартості базового блоку станції диспетчеризації.
        Монтаж моноблочного обладнання, розташованого всередині одного машинного приміщення, менш витратний, ніж провідного обладнання.
        Станція СОЛ-2-5 ДП дуже просто підключається до будь-яких типів ліфтів. Необхідно лише 12-15 тонких провідників довжиною 2-3 метри для підключення всіх необхідних датчиків станції керування ліфтом.
 


        Гнучке програмне забезпечення, що легко настроюється
        Освоєння програмного забезпечення займає не більше одного дня. Реалізована дистанційна заміна програмного забезпечення (прошивки) контролера станції диспетчеризації. Завдяки цьому можна повністю виключити виїзд на об'єкти висококваліфікованого IT-персоналу.
        Програмне забезпечення комплексу розроблено з урахуванням мінливих вимог замовника до функцій, які має виконувати обладнання диспетчеризації. Тому, до працюючої системи можна підключати датчики, які не були передбачені при початковому проектуванні.
         В адміністраторській частини програмного забезпечення реалізовано:
               - дублювання команд оператора по управлінню (ввімкнути/вимкнути кондиціонер, освітлення будинку, відкрити вхідні та ін. двері, встановити голосовий зв'язок, скинути прапор аварії, поставити ліфт на ремонт);
               - настройка списку аварійних повідомлень;
               - налаштування підключених датчиків і відключення невикористовуваних, щоб не завантажувати оператора зайвою інформацією;
               - перейменування назв датчиків і зміна змісту аварійних повідомлень;
               - налаштування облікових записів операторів;
               - настройка списку робочих місць операторів в мережі;
               - налаштування параметрів голосового зв'язку для кожного оператора;
               - перегляд статистики якості GPRS-з'єднання;
               - заповнення і редагування довідника будинків із зазначенням районів міста.
               - зазначення номера телефону відповідального співробітника, який буде автоматично набиратися у разі, якщо оператор не підходить до робочого місця протягом 1 хвилини. Наприклад, може бути зазначений мобільний телефон старшого диспетчера (начальника відділення або керівника зміни).

        Економія коштів на послуги зв'язку
        Основна економія трафіку стільникового зв'язку відбувається завдяки алгоритму комплексу. А саме двом ноу-хау, які розроблені і випробувані у 2007 році:
               а) станція диспетчеризації обробляє та аналізує стан датчиків автономно, передаючи на ЦДС тільки аварійні повідомлення і сигнали перевірки зв'язку;
               б) голосовий зв'язок з кабінами ліфтів (з переговорними пристроями будинку) здійснюється з диспетчерської.
        Наведемо видаткову частину, при використанні GPRS інтернет-трафіку для передачі даних і GSM трафіку для голосового зв'язку:
               Інтернет-трафік. Кожна станція диспетчеризації витрачає в середньому 3,5 Мб в місяць в залежності від частоти звернень (мінімум 1,7 Мб, і зрідка до 5 Мб).
               Голосовий трафік. Типове значення на один ліфт - 20 хвилин в місяць.
        Оскільки тарифи операторів зв'язку в цілому однакові, середні витрати на зв'язок складуть 4-4,5 гривень в місяць на кожен ліфт.

        Економія на технічному обслуговуванні при експлуатації
        Об'єктове обладнання закладу кдл-2 не вимагає технічного обслуговування протягом перших двох років експлуатації у зв'язку з дією гарантії виробника. В подальшому обслуговування слід проводити згідно з регламентом «Технічне обслуговування закладу кдл-2». Щорічні витрати на таке обслуговування складають не більше 3% первісної вартості обладнання.

        Показові результати дослідної експлуатації
        Комплекс закладу кдл-2 з 2007 по 2013 роки експлуатується на ліфтах житлових будинків р. Харкова.
        За цей час були отримані позитивні результати експлуатації:
               - підтверджена висока надійність обладнання;
               - показано мінімальні витрати на зв'язок порівняно з іншими системами диспетчеризації;
               - отримані позитивні відгуки про простоту і зручність роботи з обладнанням, як операторів, так і від технічного персоналу.

        Сервісна підтримка
        Інженери оперативно вирішують виникаючі питання, пов'язані з установкою, введенням в експлуатацію та експлуатацією системи з працівниками замовника: технічним персоналом і операторами диспетчерської.
        Проводиться навчання фахівців основам роботи з комплексом.
        Гарантія на обладнання комплексу становить два роки.
        Комплекс забезпечений повною технічною документацією.

        ВІДМІННІ ФУНКЦІЇ КОМПЛЕКСУ


               - Реалізована одночасна робота будь необхідної кількості операторів ЦДС з розподілом вступників звернень до вільного в даний момент оператору.
               - Можливість дистанційного налаштування об'єктового обладнання.
               - Реалізовано ведення змінного журналу, а також запис переговорів оператора (диспетчера) ЦДС з людиною на віддаленому об'єкті (жителем, пасажиром ліфта, механіком та ін. спеціальним персоналом).
               - Реалізована можливість зчитування інформації з електронних приладів обліку енергоносіїв (води, тепла, газу, електроенергії).
               - Вимірювання напруг фаз живлячої напруги і показання приладу обліку з передачею даних на ЦДС. Завдяки цьому забезпечується збереження обладнання житлового будинку. Також ці дані можливо використовувати для обґрунтування претензій до організації-постачальника електроенергії у разі постачання електроенергії неналежної якості.
               - Реалізовано централізоване управління освітленням під'їздів. Для управління освітленням в запропонований базовий комплект обладнання включена станція СК-2-5.
               - Реалізовано підключення датчиків затоплення, задимлення, входу в технологічні приміщення.
               - Реалізована організація санкціонованого доступу в технологічні приміщення для обслуговуючого персоналу із застосуванням таких же електронних ключів.
               - Можливість організації платного проїзду в ліфтах із застосуванням електронних ключів (карт) тільки для мешканців одного будинку. Саме устаткування знаходиться в даний момент в розробці. Початок серійного виробництва очікується не раніше серпня 2014 р.
               - Орієнтовна вартість комплекту обладнання з урахуванням монтажу становить від 8000 без ПДВ.

 
 
        ПРИНЦИП РОБОТИ ОБЛАДНАННЯ
        У найпростішому випадку порядок роботи обладнання описується наступним чином:
               - Станція диспетчеризації СОЛ-2-5 ДП після включення живлення з'єднується з Інтернетом через GPRS-підключення оператора стільникового зв'язку.
               - В постійній пам'яті станції СОЛ-2-5 ДП записаний IP-адреса сервера-менеджера підключень, розташованого на території диспетчерського пульта в локальній мережі ЦДС. Станція СОЛ-2-5 ДП реєструється за вказаною адресою на сервері-менеджер підключень і стає доступною для контролю з АРМ диспетчера.
               - Обмін даними між сервером-менеджером підключень і станцією СОЛ-2-5 ДП ведеться по GPRS з'єднання, що надається оператором стільникового зв'язку. Обмін даними між комп'ютером, на якому встановлено робоче місце диспетчера, і сервером-менеджером з'єднань ведеться усередині локальної мережі підприємства.
               - Сервер-менеджер підключень - це центральне службове додаток, який може працювати на окремому комп'ютері локальної мережі. Сервер-менеджер підключень призначений для реєстрації підключень операторів, станцій диспетчеризації (об'єктових пристроїв), первинної обробки аварійних сигналів з об'єктів диспетчеризації, надсилання повідомлень та інших необхідних дій, визначених алгоритмом роботи комплексу.
               - При вступі аварійного повідомлення оператор повідомляється про це через робоче вікно АРМ. Аварійним повідомленням також є голосовий виклик.
 
   
                 -Надходження аварійного повідомлення супроводжується появою робочого вікна відповідного ліфта і звуковим сигналом.
               - На екрані АРМ диспетчер бачить всі аварійні повідомлення, які надійшли від ліфта, де сталася аварійна ситуація. У цьому вікні відображається адреса ліфта, опис аварій і журнал попередніх подій і дій диспетчера на цьому обладнанні.
               - Голосовий зв'язок з тим чи іншим переговорним пристроєм оператор (диспетчер) ЦДС встановлює з допомогою голосового GSM-модему, підключеного до комп'ютера робочого місця. Встановлення зв'язку супроводжується посилкою спеціальної команди-повідомлення, в якому вказується, з яким саме переговорним пристроєм об'єкта потрібно зв'язатися.
               - В разі необхідності, диспетчер може опитати стан датчиків ліфта для визначення точної обстановки на об'єкті - пасажир в кабіні ліфта, може ліфт рухатися, варто ліфт точно на поверсі.
               - Всі надійшли і необроблені аварійні повідомлення формуються в чергу і по одному надходять на робочий екран оператора по закінченню обробки поточного повідомлення.
               - Пріоритет обробки віддається голосових викликів.
               - Якщо оператор не підходить до робочого місця протягом 1 хвилини виробляється виклик мобільного телефону старшого диспетчера (начальника відділення або керівника зміни). Якщо аварійне повідомлення свідчить про запит голосового зв'язку з об'єктом, проводиться голосовий виклик на той самий мобільний телефон.
 
   
 
        Принципи масштабування системи при повному завантаженні
        Комплекс закладу кдл-2 забезпечує практично необмежену кількість одночасно обслуговуваних станцій диспетчеризації при використанні мінімально необхідної кількості комп'ютерів.
        У найпростішому випадку всі компоненти програмного забезпечення комплексу (сервер-менеджер підключень, АРМ оператора, сервер бази даних, сервер запису переговорів диспетчера, маршрутизатор) виконуються на тому ж комп'ютері, на якому працює оператор (диспетчер). Не заважаючи роботі і не відволікаючи останнього.
        При підвищенні навантаження компоненти програмного комплексу закладу кдл-2 можна розносити на різні комп'ютери локальної мережі диспетчерської, підвищуючи продуктивність і пропускну здатність
 
 
        Перерахуємо основні операції, які дозволяють збільшити пропускну здатність обчислювальної мережі ЦДС:
        1. Збільшення кількості АРМ диспетчерів. Дозволяє розмістити в центральній диспетчерській необхідне для своєчасної обробки звернень кількість операторів. В години-пік слід прийняти необхідне кількість операторів з розрахунку 400-600 одиниць введеного в експлуатацію обладнання на одне робоче місце. Завантаження оператора фактично не залежить від кількості обладнання, закріпленого за ним, а від частоти виникають звернень (аварійних повідомлень та голосових дзвінків). В деякі періоди часу, коли ліфти використовуються рідко (наприклад, вночі або влітку), можна зменшувати кількість працюючих операторів, залишаючи на високому рівні якість надання послуги. Простота екранних форм робочого місця АРМ оператора дозволяють скоротити час аналізу ситуації і мінімізувати час її обробки, таким чином збільшивши кількість звернень, які оператор може обробити за зміну. Вільний оператор отримує аварійне повідомлення в тому випадку, якщо інші оператори зайняті обробкою повідомлень і не можуть закрити робоче вікно. При цьому, оператор, що працює з деяким ліфтом або обладнанням диспетчеризації будівлі, отримає всі додаткові повідомлення від цього обладнання в своє робоче вікно. Якщо працюють оператори перестають справлятися з поточної навантаженням, додаткові робочі місця можуть підключатися дуже оперативно, перехоплюючи на себе частину запитів. Обладнання районів не закріплюється за тим чи іншим оператором. Кожен оператор може отримати звернення від будь-якого ліфта міста і обробити його. Можливість регулювання кількості працюючих операторів в кожен момент часу дозволить КСП «Харківміськліфт» впливати на поточні витрати утримання штату ЦДС.
        2. Збільшення числа серверів-менеджерів з'єднань. Один сервер-менеджер підключень, встановлений на окремому комп'ютері мережі здатний обробити в середньому до 5 тис. одночасних TCP/IP з'єднань з станціями СОЛ-2-5 ДП. При перевищенні цієї кількості проводиться збільшення числа сервером-менеджерів сполук. Таке розширення можливе до повного використання пропускної здатності IP-каналу, наявного в розпорядженні ЦДС.
        3. Підключення додаткових маршрутизаторів і менеджерів підключень. При неможливості збільшення пропускної здатності IP-каналу в мережі можна підключати додаткові маршрутизатори з окремим виходом в інтернет та встановленим на них програмним модулем сервера-менеджера підключень.
        Функції № 2 і № 3 закладені в можливості програмного забезпечення, але ще не тестувалася в зв'язку з відсутністю на сьогоднішній день настільки великої кількості устаткування, коли почнуть виникати перераховані перебої в роботі зв'язку.
        Сервер бази даних, інформацією якого користуються всі АРМ диспетчерів і всі менеджери-підключень, також у разі необхідності може бути виділений на окремий комп'ютер локальної мережі КСП «Харківміськліфт».
        Сервер баз даних зберігає та надає наступну інформацію:
               - дані об'єктового обладнання (адреса, номер, активні датчики, оброблювані аварії),
               - дані з оперативної роботи (інформація про виклики, коментарі до диспетчерів аварійних повідомлень),
               - з розподілу аварійних повідомлень з черги серед диспетчерів.
        Таким чином, комплекс закладу кдл-2 забезпечує практично необмежену кількість одночасно обслуговуваних TCP/IP з'єднань з объектовым обладнанням при економічному використанні потужності комп'ютерів диспетчерської.
 
 
        РІШЕННЯ ЩОДО БЕЗПЕКИ ТА ЗАХИСТУ ДАНИХ
        Коротко перерахуємо основні напрямки підвищення безпеки організації в цілому і системи диспетчеризації зокрема:
               - Доступ до програмного забезпечення.
               - Обмеження зовнішнього доступу в локальну мережу.
               - Захист від несанкціонованого використання переговорних пристроїв ліфта.
               - Запис переговорів диспетчера і пасажира в ліфті.
               - Резервне копіювання бази даних.
               - Обмеження доступу в машинне приміщення (місце установки).
               - Відео-спостереження.
        Тепер розглянемо ширше кожен з перерахованих пунктів.

        Доступ до програмного забезпечення
        У програмному забезпеченні комплексу закладу кдл-2 доступ операторів до робочої програми здійснюється шляхом введення особистого логіна і пароля. Робота з програмним забезпеченням комплексу неможлива без коректного введення пароля.
        Крім програмних засобів, слід адміністративно обмежити фізичний доступ сторонніх осіб до комп'ютерної техніки локальної обчислювальної мережі центральної диспетчерської служби.

        Обмеження зовнішнього доступу в локальну мережу
        Обмеження доступу в локальну мережу ЦДС з Інтернету здійснюється засобами двох брандмауерів - маршрутизатора мережі і, додатково, операційної системи Microsoft Windows XP.
        До серверу-менеджеру підключень можуть підключитися тільки станції диспетчеризації, використовуючи спеціальний протокол обміну. Будь-які інші пристрої, що використовують інші протоколи обміну не допускаються до підключення, вони блокуються брандмауером або алгоритмом програмного забезпечення системи.
        Робота диспетчерської ведеться через динамічний або постійна IP адреса, який записаний тільки в постійній пам'яті станцій диспетчеризації і, як було сказано в розділі , який використовується для з'єднання з менеджером-підключень. Зберігання в таємниці IP адрес диспетчерської, то є невикористання їх у неробочих цілях, дозволяє додатково підвищити захищеність системи в цілому.
        Програмне забезпечення комплексу розроблено з урахуванням можливості підключення до системи віддаленого адміністратора з комп'ютера, який знаходиться за територією локальної мережі диспетчерської. Це зроблено для оперативності рішення питань під час початкового налаштування. При переведенні системи в постійне користування, передаються паролі доступу адміністратора системи. Отримані паролі слід змінити і зберігати їх у таємниці. Тільки в цьому випадку доступ із зовнішніх комп'ютерів в мережу підприємства буде неможливий.
        Крім усього перерахованого, для підвищення безпеки локальної мережі диспетчерської, на комп'ютерах операторів в обов'язковому порядку виконується:
               - встановлено антивірусне програмне забезпечення;
               - заборонений вихід в Інтернет через браузери і використання підключення до Інтернету в особистих цілях;
               - заборонено використання програм ICQ, Skype і аналогічних;
               - заборонений запуск ігрових програм, а також підключення пристроїв зберігання даних (флеш-карти, USB-накопичувачі, компакт-диски тощо).
        Контролем цих питань займається адміністратор системи.

        Резервне копіювання бази даних
        Резервне копіювання бази даних проводиться системна служба сервера бази даних за розкладом.
        Формування розкладу резервного копіювання, контроль збереження резервних копій, а також відновлення даних з резервної копії при збої проводиться адміністратором системи.

        Захист від несанкціонованого використання переговорних пристроїв ліфта
        Несанкціонований виклик (дзвінок на мобільний телефон карти, встановленої в станції) СОЛ-2-5 ДП не призводить до з'єднання з переговорними пристроями. Ця перевірка проводиться програмним забезпеченням комплексу для захисту від навмисного заняття каналу голосового зв'язку.

        Угоди з операторами стільникового зв'язку з піковим навантаженням
        Оператор зв'язку, в рамках виконання зобов'язань з корпоративного контрактом надання послуг зв'язку, визначає пріоритет обслуговування корпоративних підключень. Крім того, кожному корпоративному абоненту надається два технічних і два менеджера з числа співробітників оператора зв'язку для вирішення оперативних питань по роботі обладнання. Також, надається гаряча телефонна лінія для обробки тільки вхідних дзвінків від корпоративного абонента. Все це дозволяє оперативно вирішувати виникаючі питання щодо якості стільникового зв'язку безпосередньо з оператором зв'язку, знижуючи ризик простою обладнання.

        ОСНОВНЕ ОБЛАДНАННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ ФУНКЦІЙ СИСТЕМИ
        Запис переговорів диспетчера і жителя, пасажира в ліфті
        Запис переговорів здійснюється в автоматичному режимі шляхом запису аудіо-потоку телефонної трубки диспетчера в стислі аудіо файли в хронологічному порядку. Файли складаються з робочих комп'ютерів диспетчерів по локальній мережі на окремий файловий сервер.
        Порядок зберігання, архівації та видалення аудіо-файлів визначається адміністратором системи.
 
   
 
        Контроль доступу до під'їзду і до службових приміщень за допомогою мобільного телефону
        Ця функція цікава для керуючих компаній, обслуговуючих ЖКГ, будівельних кооперативів і товариств співвласників багатоквартирних будинків, а також служб міста.
        Переваги такого підходу:
               - Ця функція працює одночасно з існуючим доступом по домофону.
               –Це дозволяє надати доступ будь-якого службового персоналу відповідно до його допуск у службові приміщення.
               - Не потрібна установка додаткового обладнання (картоприемники, пристрої зчитування магнітних ключів).
               - Система зберігає службові мобільні телефонні номери, які належать обслуговуючому персоналу.
               - Дозволяє відстежувати факт доступу відповідною особою.
               – Не потрібно додаткове обладнання для друку та програмування
 
   
 
          Обмеження доступу в машинне приміщення

          Двері машинних приміщень оснащуються датчиком відкриття дверей (наприклад СМЯ) на основі електромагнітних коливань. Такий датчик неможливо «імітувати» або вимкнути без отримання відповідного тривожного повідомлення на пульті оператора.
          Також двері машинних приміщень додатково обладнані електро-механічними замками «Atis», відкриваються зсередини шляхом подачі команди з пульта оператора або ключем зовні. Доступ до ключів при цьому повинен бути обмежений. Запит на відкриття замку обслуговуючий персонал може подати через переговорний пристрій або дзвінком на мобільний номер. Вартість електро-механічного замка становить від 185 грн. без ПДВ.
 
 
          Знімання показань електронних приладів обліку

          Закладена можливість зчитування інформації з електронних приладів обліку енергоносіїв (води, тепла, газу, електроенергії). Мається велике число можливих типів лічильників. Прилад обліку «Меркурій 230» дозволяє роздруковувати звіт споживання за встановлений період часу.
 
 
          Відображення корисною для жителів інформації на рідкокристалічному індикаторі

          На рідкокристалічному індикаторі (дисплеї) з біжучим рядком відображається інформація для мешканців під'їзду. Такий індикатор встановлюється на вхідних дверях в під'їзд, також він може встановлюватись у кабіні ліфта над панеллю управління.
          Інформація, яка буде відображатися на індикаторі кожного під'їзду, вводиться в ЦДС з робочого місця оператора. Інформація може централізовано розсилатися відразу на групу під'їздів і будинків.
 
 
          Контроль затоплення підвалу або котельні

          Реалізовано підключення датчиків затоплення.
 
 
          Контроль задимлення приміщень

          Реалізовано підключення датчиків задимлення, а також датчиків загазованості, наприклад, датчиків визначення небезпечного рівня концентрації метану та інших газів.
 
 
           Сигнал протипожежної автоматики

          Висновок зовнішнього сигналу зі сторонніх систем пожежної безпеки і дублювання його на пульт ЦДС реалізується за допомогою передачі зазначеного сигналу бездротових каналах зв'язку і високим пріоритетом опрацювання цього сигналу операторами ЦДС.
 
 
          Керування освітленням у під'їздах

          Реалізовано централізоване управління освітленням під'їздів. Для управління освітленням застосовується блок СК-2-5. Освітлення може включатися і вимикатися за розкладом, а також груповий командою одночасно на групі під'їздів житлових будинків.
 
 
          Відео-спостереження
          В разі потреби, відео-спостереження слід організовувати на основі незалежної системи обробки, зберігання і передачі відео-зображення стороннього виробника.
          Незважаючи на високу вартість обладнання реєстрації і передачі відео-зображення, це обладнання дозволяє підвищити розкриття фактів розкрадання обладнання комунальної власності.
          При виборі системи відео-спостереження слід використовувати вандалостойкие камери або камери потайного монтажу з інфрачервоною підсвіткою. Пристрій зберігання інформації має бути розміщене локально і налаштований на циклічний запис, а також на запис при виявленні руху. Дані з такого пристрою передаються на сервер тільки при появі нової відео-інформації, що дозволяє не витрачати кошти на зв'язок. Також записані файли можуть бути прочитані при виїзді на об'єкт.
          Програмне забезпечення для реалізації відео-спостереження знаходиться в розробці і заплановано на 2014 рік. При цьому, розробка ведеться на базі СОЛ-2-5 ДП, що дозволить використовувати всі напрацьовані переваги існуючої системи закладу кдл.
 
             > АНАЛІЗ СТАНУ СИСТЕМИ «ЕТАЛОН»
           > ЦІЛІ ПРОГРАМИ
           > КОМПЛЕКС КДЛ-2
           > ПЕРЕЛІК ТЕХНІЧНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
           > ПЕРСПЕКТИВА ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЛЕКСУ КДЛ-2